Den lilla amerikanen i mig...

Sitter här och drömmer mig bort. Just nu går jag längst med Newbury Street i Boston med en chai tea latte i handen från Starbucks. I min dröm har hösten kommit och det börjar bli lite kyligt ute, men sådär soligt och skönt att man inte kan annat än att njuta. Löven börjar ändra färg, likaså himlen. I verkligheten så är det fortfarande sommarvärme och skolstarten är det enda hösttecken som syns. Runt omkring hör jag människor prata amerikanska med en liten Boston-accent. Jag känner mig mer hemma än fisken i vatten.
Det finns en liten flicka i mig som vill tillbaks. Jag kan se framför mig mitt blivande hus, ett vackert viktorianskt hus med stor veranda. Jag ser min lilla bil parkerad på uppfarten framför garaget. Boston och New England, bästa delen av USA, och där ska jag bo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback