Nytt pass

Fick nyss ett email från min counsler angående min förlänging och visum.

Jag måste skaffa mig ett nytt pass, här i USA. Mitt pass går ut i oktober 2009, och jag kommer vara hemma i Sverige i Mars 2009. Men jag måste ändå skaffa mig ett nyss pass för att kunna få mitt visum. Krångel krångel...
Så när jag kommer tillbaka från San Diego så blir det till att skaffa sig ett nytt pass.

Jag som planerat att skaffa mig ett nytt pass hemma i Sverige... Jag vill nämnligen lägga till ett andra namn, och gör jag det så måste jag skaffa nytt kökort och pass. Så detta betyder alltså att jag antingen kommer hem till Sverige 2009, lägger till ett andra namn och skaffar ett nytt pass på en gång, eller helt enkelt väntar 5 år till innan jag får göra något namnbyte.

Det var inte så bara att förlänga sitt år har jag märkt. Nytt pass, nytt visum, ny försäkring och nytt körkort. Nu är det bara att hålla tummarna för att något mer ska dyka upp.

Gonatt Sverige, och gonatt USA.
image299

Kommentarer
Postat av: En till au pair

du ska alltså förlänga så du kan stanna längre än ett år? vilken organisation åker du med? har själv fått förfrågan av familjen om jag vill stanna längre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback