Stolt au pair

Min 16 månaders pojke är smart, men det har jag nämnt tidigare. De andra pojkarna började prata sent, och de trodde att Harry skulle börja prata sen också. Men så verkar inte fallet vara...

Jag försöker prata så mycket svenska med honom som möjligt och de verkar löna sig nu. Han säger Kicki, mamma, pappa och titta. Kan då tillägga att de enda han säger på engelska är Bye och Dog (och Hey/Hej). Just nu jobbar jag på att få honom att säga Bus, men de kommer bara ett Buf ut ur hans söta mun.
Erkänn att det är lite tufft att han säger Mamma och Pappa på svenska till sina föräldrar!

Han är så smart, och smartare kommer han att bli. Han kommer säga mycket mer på svenska än engelska, för jag kommer proppa i honom de svenska språket.
Får se om det kommer fler svenska ord ut ur hans mun snart...

image299

Kommentarer
Postat av: Momagognonusos

Haha va roligt :) Lär honom så mycket svenska som möjligt ;)

2008-02-12 @ 02:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback