Semester nu!!!

Kom hem igår kväll strax efter 21:30 och huset var helt kolsvart, ingen hade plockat av bordet ovh gjort disken och sängarna var tomma. Nått var fel.

Jag öppnade garageporten och ser att bilen är borta, och blir då orolig som bara den. Ingen lapp, inget meddelande på mobilen, ingenting som sa vart det var och vad som hade hänt. Först ringde jag min värdpappa med hans mobiltelefon låg i vardagsrummet, sen testade jag att ringa till min värdmamma men jag kom till mobilsvaret på en gång. Jag lämnade ett meddelande och ställde mig sedan och gjorde disken och städa upp efter dem. 10 minuter senare ringer telefonen och jag får höra att det är påväg hem från sjukhuset. Stackars lilla Harry hade tidigare ramlat, och på något sätt spräckt ögonbrynet och behövdes sys.

Vaknade imorse, trött som en gnu efter att ha hjälp till igår kväll vid 22-tiden med barnen och sen haft problem att somna. Går ned till första våningen och ser att Sam ligger på soffan och inte är klädd. Vanligtvis ska han skjutsas till skolan när jag kommer ned, men jag märkte att de var något som inte stämde. Öroninflammation, trodde dem. Han ska till doktorn om 1 timma så vi får se vad de säger.

Så idag kommer jag att vara hemma med barnen hela dagen, vilket aldrig är roligt. Och samma visa imorgon. Jag kommer nog inte ens få lämna huset, utan bara jobba i 8-10 timmar. Jag jobbar som en gnu nu, så jag vet inte hur jag ska orka de sista två dagarna innan helg. Och sen på lördag måste jag gå upp innan 8 för att ta mig till min 6-timmars långa lektion. Ingen sovmorgon då heller.

Jag behöver semester. Jag behöver ny eneregi, eller bara tid för mig själv att få leva och inte vara en upptagen au pair/housewife.

image312

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback