That's fantastic

Det värsta med att vara au pair i denna familj:
Att jobba även då föräldrarna är hemma. Att känna att jag kan göra så mycket annat än att sitta och titta på barnen när föräldrarna är hemma.

Efter att jag hade lagt lilla Harry och stängt dörren ser jag att min värdpappa sitter och läser böcker för de andra pojkarna. Jag frågar om de redan borstat tänderna, och Stefan springer snabbt in i badrummet och hämtar tandborstarna. Jag stod där inne och plockade upp allt ur badkaret då han säger att jag inte behöver göra det för jag jobbar inte längre. Jag svarar lite fint att jag jobbar till 7:30 ikväll, vilket jag gör hela veckan, varpå han frågar varför. Eftersom att jag inte har en blekaste varför jag jobbar så sent, säger jag det rakt ut och han ler och säger bara med en jätteglad röst That's perfect.

Jag vill bara lägga mig ned och dö, för denna vecka kommer bli hemsk. Jag hatar att vara au pair, när jag känner mig sem deras slav. När jag jobbar och de bara sitter och slöar. Jag jobbar redan sjukt mycket, så kan de inte lägga sina barn själva på kvällen då?! Jag har en familj som ser till att jag jobbar mina max 45 timmar i veckan, även fast de inte behöver mig.....

None


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Aaah, sa hade jag det ocksa forut. I en annan familj. Varje morgon fick jag ga upp extra tidigt for att barnen vaknade for tidigt och jobba, medan hon behovde "sleep in" varje morgon, vardag som helt.

Aven pa kvallarna nar hon var hemma var jag tvungen att lagga barnen.

Nu har jag perfekt, for jag jobbar nar foraldrarna jobbar, nar de ar hemma far jag ledigt.

Postat av: Malin

Ja att ha dem hemma är ju en upplevelse i sig, det är svårt att veta när man ska lägga sig i, när man ska göra si o så om föräldrarna ändå gör det. Men jag har det bra i min familj till skillnad emot vissa andra. Jag förstår inte hur du stått ut =) Må så gott, kram

2008-05-29 @ 05:31:06
URL: http://fletcherroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback