2010 väntar...

Snart är allt över. Julen är förbi och snart är det ett nytt år, år 2010. Julen har verkligen försvunnit, som om jag har missat den. Men jag har hunnit fundera mer än vad jag borde ha gjort. Jag har funderar över mitt liv och hur jag kommer att leva om 10 år. Kommer jag att vara gift? Kommer jag att ha barn? Kommer jag att bo i Sverige? Kommer jag att ha mitt drömjobb? Kommer jag att vara lycklig? På den senaste tiden har jag insett att jag är ganska gammal, att jag inte är 15 år längre. Många i min omgivning gifter sig, bor i hus och har barn eller ska få barn. Det kan inte betyda mer än att jag börjar bli ganska gammal.

Ikväll är det "Ring klocka, ring" och det nya året ska ringas in. År 2009 kommer att vara över efter denna kväll, ett år som varit full av förändringar. År 2009 var det året som jag lämnade mitt liv i USA och flyttade hem till Sverige, det året som min idol gick bort, det året som jag flyttade till mitt alldeles egna hem och började studera. År 2009 var det året som jag tappade bort mig själv igen, det året som jag fått lov att skapat ett nytt liv för mig själv.

Hur har erat år varit? Jag känner på mig att år 2010 kommer vara mycket bättre. Jag känner på mig att det kommer vara ett bra år för mig med mycket kärlek och nöjen. Jag tror på år 2010.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror också på 2010! det kommer bli mycket bättre än 09 :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback