Pumpkin

Nu närmar sig Halloween och Thanksgiving och då börjar den lilla amerikanen i mig att krypa fram. Snart börjar säkert Dunkin Donuts att sälja de gudomliga pumpkin muffins som man lätt sätter i sig på en sekund om man så måste. Snart börjar säkert min gamla värdmamma baka pumpkin bread som man kan sitta och mumsa på när man blir lite småhungrig. Snart är det proppfullt med människor i Salem, Massachusetts för att fira Halloween. Och snart är det dags med Thanksgiving dinner och allt som hör där till.

Hösten i Boston var enormt mysigt och vacker, och jag önska att jag var där för att uppleva den igen. Jag fått har fått njuta av tre sommrar i Boston, men bara två höstar, vintrar och vårar. Känns som att jag missar något nu.

Snart drar kylan in över landet och jag kommer att sitta på mitt rum med ljus tända och mysa i en filt. Måste erkänna att hösten är ganska mysig så länge den inte regnar bort.


Kommentarer
Postat av: Malin L

Ja pumpkin bread... oj oj oj som jag saknar.. fast jag gillade inte Donkin.. men Starbucks Holiday bread.. saknar saknar saknar Boston, det och DIG.



Glad att vi pratade lite häromdagen.

Varm varm kram.



Förresten så har jag stora träd utanför mitt. Då tänker jag på Boston, varje gång jag ser dem... Dessa är de högsta i Skövde. De är "normalstora" i Boston...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback