Livet i Sverige

Då har man varit hemma i Sverige i lite mer än en vecka nu. Och jag saknar stället på andra sidan pölen lika mycket nu som då. Skillnaden nu är väll att jag insett att jag verkligen måste ta tag i saker och ting om jag någonsin ska kunna förverkliga min dröm att bo där igen. Först ska jag bara bli klar med skolan, men jag kan redan börja förarbetet...

I tisdags åkte hela familjen till Stockholm, och jag fick ännu en gång denna sommar vara en stolt svensk. Stockholm är en helt otroligt vacker och underbar stad, så man kan inte annat än att skylta om att man är svensk bland alla turister. Önskar bara att alla mina vänner från andra länder kunde få uppleva staden en vacker sommardag och förstå att Sverige är ett ganska så fränt land trots allt.

Jag saknar dock USA, och den månaden jag fick där. Önskar bara att Boston inte låg så långt bort som det gör...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback