Fettisdag

Vem kan ha missat denna dag?! Den enda dagen på året som jag äter semla, eller rättare sagt två. Däremot hade Kalmar bestämt sig för att inte sälja semlor med vaniljkräm så jag trodde jag skulle stå utan i år. På det femte konditoriet på väg hem vände lyckan, jag hittade semlor med vaniljkräm.

Måste ge dagens ris till Kalmar som inte säljer semlor till nötallergiker. Samma gäller kanelbullens dag då man måste springa runt för att hitta en stor fin kanelbulle utan mandel. Nej Kalmar, skärpning nu. Lite bättre utbud måste ni ha, om inte annat så är det väll inte allt för svårt att göra några temlor (som Ture Sventon sa) för sånna knäppgökar som jag.

Som sagt, fick mig en semla på denna stora dag så jag är glad ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback