Me and my books

När jag tog examen tänkte "Äntligen kan jag läsa annat än kurslitteratur" och såg fram emot en sommar med nosen i en god bok. Detta har ännu inte riktigt hänt, nog för att jag läst lite ur min bok. Mina förhopningar var att läsa ut bok efter bok och bara njuta i sommarsolen.
 
Just nu läser jag Marian Keyes Anybody Out There? men lyckas inte riktigt  fastna sådär som jag vill. Det är inte för att den inte är bra utan för att jag inte kan ta mig tiden och riktigt slukas in i denna värld. Istället sitter jag och drömmer om när jag får läsa nästa bok. En av mina favoritförfattare är Jennifer Weiner, personen bakom I hennes skor med Cameron Diaz. Det är mitt språk och min humor, hennes böcker är som gjorda för mig. Vad jag gillar mest med hennes böcker är att man får följa flera kvinnor som på ett eller annat sätt känner varandra, men utan att bli förvirrad. Sen kan jag även påpeka att Jennifer Weiner är från Philadelphia vilket innebär att hennes böcker utspelar sig i USA och jag kan låtsas om att jag är där för en stund.
 
 
 
Har redan snabbt tagit mig igenom Little Earthquakes och Certain Girls och sitter nu och suger på Then Came You. Little Earthquakes är en jätte bra bok som måste läsas om man gillar lättsamma böcker. Then Came You verkar minst lika bra och ligger i min bokhylla och skriker åt mig. Men först måste jag ta mig igenom den tjocka Marian Keyes-boken. Bästa platsen för en bok är under ett parasoll vid en pool, så jag hoppas att denna pool och parasoll kommer att dyka upp innan sommaren är slut så jag kan lata mig lite.
 
Någon som ser ett mönster? Jag läser nämligen endast engelska böcker då jag anser att språket är bättre (om det är orginalspråk dvs) plus att jag får en chans att behålla min engelska och vokabulär på detta sätt. Rekommenderas starkt om man vill förbättra sin engelska, eller helt enkelt bara behålla den.
Har ni läst Jennifer Weiner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback